Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Η επανάσταση (...ως ιστορική εμπειρία)



Ιστορικής εμπειρίας το ανάγνωσμα... (προς εξαγωγή χρήσιμων-χρηστικών συμπερασμάτων)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Ο όρος "επανάσταση" που θα αναφέρεται στο παρακάτω κείμενο,ερμηνεύει τη συνένωση κατακερματισμένων ομάδων (υποομάδων) με σκοπό την κατάλυση του επικρατούντος συστήματος ή μέρους αυτού , με τρόπο που προκύπτει από τις εκάστοτε επικρατούσες συνθήκες (επανάσταση με τα όπλα-επανάσταση με την άρνηση συμμόρφωσης κλπ)

1.Καμιά επανάσταση δεν έγινε με το ζόρι !! Κυρίως,η εξαθλίωση (πνευματική-κοινωνική-οικονομική) ήταν πάντα ο καλύτερος φίλος της επανάστασης.

2.Καμία επανάσταση δεν ξεκίνησε έχοντας ήδη οργανωμένο το μεταεπαναστατικό περιβάλλον (σύστημα διαχείρισης,αξίες κλπ) !!

3.Καμία επανάσταση δεν έγινε ,στηριζόμενη αποκλειστικά σε μια μόνο τάξη (οικονομική-κοινωνική-πνευματική-μεσαία - κατώτερη κλπ) πολιτών.

4.Καμιά επιτυχημένη επανάσταση δεν απέφερε αυτόματα τη μαγική λύση μέσα στο διαμορφωμένο _απ'αυτή_ νέο περιβάλλον. Αντίθετα , οι μεταβατικές μετα-επαναστατικές κοινωνίες (και ειδικά στην Ελλάδα) ήταν πάντοτε μοιραία αναγκασμένες να υποστούν τις διαμάχες των προεπαναστατικών ομάδων (υποομάδων) και των ηγετών τους για τη νομή της νέας εξουσίας (ή αν θέλετε πιο ευγενικά : της νέας "διοίκησης"....)

5.Καμία επανάσταση δεν προσέφερε ένα ρόδινο μεταβατικό σκηνικό ,μετά το αίσιο τέλος της.Αντίθετα,η πλειοψηφία (για μια ακόμη φορά!!) των πολιτών έπρεπε να υπομείνει τα πάνδεινα .Φτώχια,πείνα,κακουχίες,καθημερινή μάχη για επιβίωση (τις περισσότερες φορές "πατώντας επί πτωμάτων" και 'εχοντας αποδομήσει με σκληρό τρόπο οποιαδήποτε έννοια ηθικής περιβάλλει τον όρο "άνθρωπος" και "συνάνθρωπος").

6. Και...ΝΑΙ!!! ...ΚΑΜΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ δεν έγινε χωρίς Κολοκοτρώνη!! (ή κολοκοτρωναίους στην ανάγκη),όσο κι αν αυτό στενοχωρεί υπέρμαχους αλλά και αρνητές παντός είδους -ισμών....

7.
Και βέβαια, είναι αυτονόητο ότι ο Κολοκοτρώνης της επανάστασης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αναλάβει τον ιστορικό του ρόλο εάν είναι εν ενεργεία τιμητής ή υπέρμαχος του κρατούντος (υπό ανατροπή) συστήματος....


ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ: H γνώση,η παιδεία (σε αντίθεση πολλές φορές με την εκπαίδευση) και η μόρφωση (πολύπλευρη αυτομόρφωση και όχι αυστηρή εξειδίκευση) αποτελούν πάντοτε ένα ασφαλές αποκούμπι για την εξαγωγή συμπερασμάτων με κριτική σκέψη, σε ζοφερές και ομιχλώδεις περιόδους προεπαναστατικών κοινωνιών...Ας είναι καλά το διαδίκτυο...


ΕΝΑΥΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΗ >>

Μαζί με το πολιτικό σύστημα καταρρέει και το απεργιακό παράρτημά του


.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More